Łódzkie Forum Eksploracyjne
Bocznice tranwajwe na trasie Łódź - Pabianice - Wersja do druku

+- Łódzkie Forum Eksploracyjne (http://www.lodz-eksploracja.org/forum)
+-- Dział: Nasz region (http://www.lodz-eksploracja.org/forum/forum-5.html)
+--- Dział: Architektura inna niż wojskowa (http://www.lodz-eksploracja.org/forum/forum-27.html)
+---- Dział: Ciekawe budynki i miejsca (http://www.lodz-eksploracja.org/forum/forum-60.html)
+---- Wątek: Bocznice tranwajwe na trasie Łódź - Pabianice (/thread-951.html)



Bocznice tranwajwe na trasie Łódź - Pabianice - Leszek - 28-03-2009

Bocznice w Pabianicach.
(z archiwum ZTiS MPK- Łódź Sp. z o.o.)
[Obrazek: 264a55dacc3290c3med.jpg]

Pozdrawiam
Leszek


Re: Tor wyścigów konnych w Ksawerowie - Xanadu - 28-03-2009

Ciekawa mapka.
Masz ją w większym kawałku, czy tylko takim małym?
Chodzi mi o jej zakres, nie wielkość Smile


Re: Tor wyścigów konnych w Ksawerowie - Leszek - 29-03-2009

Mapka jest jaka jest. Nic innego nie mam. Pochodzi z miesięcznika „Świat kolei”. W numerach 4 i 6 2004 r. opisano historię linii tramwajowej Łódź – Pabianice. Stąd pochodzi wyżej przedstawiona mapka. Niestety w sprawie bocznicy do toru kolarskiego nic więcej tam nie ma, niż napisałem. Może to, że bocznicę przy ul. Długiej wybudowano z incjatywy m.in. dyrektora ŁWEKD Wiesława Gerlicza. Długość bocznicy według stanu na 1932 r wynosiła 885 m, póżniej bocznicę nieznacznie przedłużono. Sam artykuł pana Łukasza Stefańczyka bardzo ciekawy.
Pozdrawiam
Leszek


Re: Tor wyścigów konnych w Ksawerowie - Xanadu - 29-03-2009

Dzięki i za to, dobry człowieku Smile


Re: Bocznice tranwajwe na trasie Łódź - Pabianice - lodzianin - 19-04-2009

Rozumiem, że te bocznice służyły do transportu towarowego dla różnych zakładów przemysłowych ?. Obsługiwały je wagony silnikowe elektryczne ( a wcześniej trzyosiowe tendrzaki ) z doczepnymi wagonami typu dwuosiowa lora ?.


Re: Bocznice tranwajwe na trasie Łódź - Pabianice - Leszek - 20-04-2009

Łódzkimi tramwajami wożono chyba wszystko ; przędze, węgiel, deski, sól, drewno, piasek, żwir, cegły, podkłady, mięso, a bywało, że tramwaj służył też jako karawan. Co do taboru to pewnie było tak jak piszesz. Polecam stronę <!-- m --><a class="postlink" href="http://mkmlodz.webd.pl/info/info001.htm">http://mkmlodz.webd.pl/info/info001.htm</a><!-- m -->
Pozdrawiam
L.