28-03-2009, 20:24
Ocena wątku:
Bocznice tranwajwe na trasie Łódź - Pabianice
|
28-03-2009, 23:33
Ciekawa mapka.
Masz ją w większym kawałku, czy tylko takim małym? Chodzi mi o jej zakres, nie wielkość
29-03-2009, 19:42
Mapka jest jaka jest. Nic innego nie mam. Pochodzi z miesięcznika „Świat kolei”. W numerach 4 i 6 2004 r. opisano historię linii tramwajowej Łódź – Pabianice. Stąd pochodzi wyżej przedstawiona mapka. Niestety w sprawie bocznicy do toru kolarskiego nic więcej tam nie ma, niż napisałem. Może to, że bocznicę przy ul. Długiej wybudowano z incjatywy m.in. dyrektora ŁWEKD Wiesława Gerlicza. Długość bocznicy według stanu na 1932 r wynosiła 885 m, póżniej bocznicę nieznacznie przedłużono. Sam artykuł pana Łukasza Stefańczyka bardzo ciekawy.
Pozdrawiam Leszek
29-03-2009, 22:57
Dzięki i za to, dobry człowieku
19-04-2009, 15:24
Rozumiem, że te bocznice służyły do transportu towarowego dla różnych zakładów przemysłowych ?. Obsługiwały je wagony silnikowe elektryczne ( a wcześniej trzyosiowe tendrzaki ) z doczepnymi wagonami typu dwuosiowa lora ?.
20-04-2009, 21:48
Łódzkimi tramwajami wożono chyba wszystko ; przędze, węgiel, deski, sól, drewno, piasek, żwir, cegły, podkłady, mięso, a bywało, że tramwaj służył też jako karawan. Co do taboru to pewnie było tak jak piszesz. Polecam stronę <!-- m --><a class="postlink" href="http://mkmlodz.webd.pl/info/info001.htm">http://mkmlodz.webd.pl/info/info001.htm</a><!-- m -->
Pozdrawiam L. |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości