Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bocznice tranwajwe na trasie Łódź - Pabianice
#1
Bocznice w Pabianicach.
(z archiwum ZTiS MPK- Łódź Sp. z o.o.)
[Obrazek: 264a55dacc3290c3med.jpg]

Pozdrawiam
Leszek
Odpowiedz
#2
Ciekawa mapka.
Masz ją w większym kawałku, czy tylko takim małym?
Chodzi mi o jej zakres, nie wielkość Smile
Odpowiedz
#3
Mapka jest jaka jest. Nic innego nie mam. Pochodzi z miesięcznika „Świat kolei”. W numerach 4 i 6 2004 r. opisano historię linii tramwajowej Łódź – Pabianice. Stąd pochodzi wyżej przedstawiona mapka. Niestety w sprawie bocznicy do toru kolarskiego nic więcej tam nie ma, niż napisałem. Może to, że bocznicę przy ul. Długiej wybudowano z incjatywy m.in. dyrektora ŁWEKD Wiesława Gerlicza. Długość bocznicy według stanu na 1932 r wynosiła 885 m, póżniej bocznicę nieznacznie przedłużono. Sam artykuł pana Łukasza Stefańczyka bardzo ciekawy.
Pozdrawiam
Leszek
Odpowiedz
#4
Dzięki i za to, dobry człowieku Smile
Odpowiedz
#5
Rozumiem, że te bocznice służyły do transportu towarowego dla różnych zakładów przemysłowych ?. Obsługiwały je wagony silnikowe elektryczne ( a wcześniej trzyosiowe tendrzaki ) z doczepnymi wagonami typu dwuosiowa lora ?.
Odpowiedz
#6
Łódzkimi tramwajami wożono chyba wszystko ; przędze, węgiel, deski, sól, drewno, piasek, żwir, cegły, podkłady, mięso, a bywało, że tramwaj służył też jako karawan. Co do taboru to pewnie było tak jak piszesz. Polecam stronę <!-- m --><a class="postlink" href="http://mkmlodz.webd.pl/info/info001.htm">http://mkmlodz.webd.pl/info/info001.htm</a><!-- m -->
Pozdrawiam
L.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości