Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PZL Łoś
#31
Czy w tej książce prof.dr.hab. Andrzeja Tomczyka są podane może nazwiska załogi ?-jeśli nie to pozostaje wycieczka do tej parafii :bike:
Odpowiedz
#32
Niestety nazwisk nie ma. Dodatkowo autor podaje, że samolot rozbił się na polach folwarku Gieczno (pola folwarku rozciągały się na południe od Gieczna).
Leszek
Odpowiedz
#33
A może chodzi tu o jakiegoś Fokkera należącego do Brygady Bombowej?
211 Eskadra 3/4 września znajdowała się w Kucinach a potem (po nalocie) została przebazowana na własną rękę przez Werakso na lotnisko Drwalew ( o ile dobrze pamiętam). Nie kojarzę żeby były jakieś straty w trakcie samego przemieszczania. Na nowe lotnisko odleciało 6 samolotów (?).
"Bóg walczy po tej stronie, która ma lepszą artylerię" - Napoleon Bonaparte
Scale Model Warehouse Poland smwarehouse.pl
Odpowiedz
#34
U naszych sąsiadów znalazłem taką stronkę :book: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.valka.cz/clanek_12310.html">http://www.valka.cz/clanek_12310.html</a><!-- m -->
Odpowiedz
#35
Zdjęcie przedstawia Karasia i to by sie zgadzało.W rejonie Sokolnik było lądowisko polowe z którego latały na rozpoznanie.
Odpowiedz
#36
Chodziło mi o tekst :book:
Odpowiedz
#37
1, 2 i 3 września 211 Eskadra przeżyła bez strat. 4 września stracono dwie maszyny. W godzinach porannych wysłano jedną załogę na rozpoznanie kolumny pancernej w rejonie Kamieńska. Została zaatakowana i zestrzelona ale strzelec pokładowy zestrzelił Bf-109. Zginęło dwóch lotników.
Druga strata tego dnia to Łoś który lądował przymusowo i został porzucony (gdzie wylądował nie wiem - w Kucinach?).
Czyli jedynie może chodzić o tą załogę ale co robiła na północny wschód od Łodzi??
"Bóg walczy po tej stronie, która ma lepszą artylerię" - Napoleon Bonaparte
Scale Model Warehouse Poland smwarehouse.pl
Odpowiedz
#38
Witam, jestem tu swieży i w zasadzie spoza mainstreamu, ale szukam wszędzie gdzie się da numeru bocznego patockiego Łosia. Z pobieżnej oceny widzę, że kolega Gucio jest chyba najbliższy tematowi. Pochodzę z Piotrkowa i choć mieszkam w UK, mam działkę opodal Patoka. Buduję model Łosia i chciałbym zblizyć się jak to tylko możliwe wyglądem do tego patockiego egzemplarza w malowaniu, numerach itd.
Proszę zerknijcie na dotychczasowe ustalenia w tym linku:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.modelarstwo.org.pl/forum/viewtopic.php?p=304114#304114">http://www.modelarstwo.org.pl/forum/vie ... 114#304114</a><!-- m -->

Czy ktoś może mnie poratować jakąś poszlaką chociażby???
Odpowiedz
#39
Witam-numer boczny to 72.91 Pozdro :-)
Odpowiedz
#40
Gucio, bez obrazy, ale wczytaj się w podany skrót do forum modelarskiego i wybij sobie z głowy, że to ten numer. Była dziura w numeracji od .80 lub .90 aż do .100 pomiędzy Łosiami A-bis i B wersja I. A skąd się wzięło .91 - wyjaśniają we wspomnianym odnośniku dobrzy ludzie.
Powiem Wam, że temat potrafi wciągnąć - ale brak postępów potrafi z kolei osłabić. Co będę gadał, sami wiecie ze swojego podwórka, jak bywa.

Taki jeszcze cytat zapodam na podparcie tez. Ale - kto nie wierzy, nie musi. Za młody jestem, nie widziałem na oczy tego, co tu stoi drukiem:
"...w Polsce wyprodukowano 128 sztuk samolotów tego typu:
-P37/I -1 prototyp nr.fabryczny 72.1
-P37/II -2 prototyp nr.fabryczny 72.2
-P37/III -3 prototyp nr.fabryczny 72.13
-P37/SP-BNL -4 prototyp nr. fabryczny 72.14
-P37A -10szt. nr.fabryczne 72.3-72.12
-P37A bis -20szt. nr.fabryczne 72.15-72.90
-P37B -50szt. nr.fabryczne 72.100-72.149
-P37B 2 seria-44szt. nr.fabryczne 72.170-72.250"

Z tego wniosek, że 12 eskadra miała na bank i A-bisy, i obie wersje B. W związku z czym nawet podwozia nie mogę zacząć kleić - bo różne były.
Odpowiedz
#41
Sorki - mamy ustalony ten numer- innego narazie niet-POZDRO P.S -Może na innych podwórkach warto by popytać-jak by wyszło coś ciekawego proszę o info :yes:
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości