Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tory na Dąbrowskiego
#1
Nie wiem czy ktoś na to zwraca uwagę ale na Dąbrowskiego przy giełdzie samochodowej są tory tramwajowe a nie ma trakcji , ponoć miał kursować tam tramwaj ale pomysł zaniechano

[Obrazek: screenshot020f.th.png]

Wie ktoś gdzie miała dalej biedz ta droga?

[Obrazek: screenshot022c.th.png]
Wolę mieć jedną dywizję niemiecką przed sobą niż jedną dywizję francuską za sobą. Paton
Odpowiedz
#2
Na Olechów.
Pozdr.
L
Odpowiedz
#3
Tory były tam dużo wcześniej niż powstało osiedle Olechów , ale tam miały właśnie prowadzić.Przy zbiegu ulic Puszkina i Dąbrowskiego jest widoczny nawet kawałek przedłużenia ul. Dąbrowskiego w kierunku Olechowa.
Odpowiedz
#4
Pewnie miała prowadzić gdzieś w okolice PKP Olechów cargo, tak przynajmniej wygląda. Plany była ambitne. Z resztą swego czasu chodziły słuchy o przedłużeniu linii tramwajowej na ul Rokicińskiej aż do Hetmańskiej i na Olechów. Jak widać na słuchach i planach się skończyło.
Op.
Odpowiedz
#5
(16-09-2010, 09:21)Oponent napisał(a): Z resztą swego czasu chodziły słuchy o przedłużeniu linii tramwajowej na ul Rokicińskiej aż do Hetmańskiej i na Olechów. Jak widać na słuchach i planach się skończyło.
Op.
Obecnie wrócił temat przedłużenia lini na Olechów. Zobaczymy czy "Rów Łódzki" nie odwlecze planu.
cyt:"Ależ Hans, pamiętaj że jestem twoim przyjacielem." (Bruner) odc. 14, pt.: "Edyta"
Odpowiedz
#6
Kiedyś to były tam tory i nawet jeździł tam tramwaj bodajże 19 tory kończyły się przy lodowej jak byłem mały to coś pamiętam że jeździłem tam z babcią ale miałem wtedy z 4 lata mówię tu o latach 70
Odpowiedz
#7
Z tych torów nigdy nie korzystano. Położono je z myślą o przedłużeniu lini (i połączeniu nowobudowanych osiedli). Ale to musiała być jakaś szersza koncepcja ... zauważcie, że tam gdzie łączy się Dąbrowskiego z Puszkina jest "zatoczka" trochę dziwna jak na zatoczkę - bardziej przypomina początek trasy (drogi na południe w kierunku olechowa lub ruwnoległa do Tomaszowskiej.
Odpowiedz
#8
Patrząc na układ drogowy w tamtej okolicy i kąt pod jakim zbudowano zatoczkę, można przypuszczać, że przedłużenie Dąbrowskiego mogło kończyć się gdzieś w rejonie obecnej Al. Ofiar Terroryzmu i Informatycznej. Zresztą jadąc Olechowską w stronę Zakładowej, na "dołku" przejeżdżamy przez pas ziemi niczyjej.
"Bóg walczy po tej stronie, która ma lepszą artylerię" - Napoleon Bonaparte
Scale Model Warehouse Poland smwarehouse.pl
Odpowiedz
#9
Skończyła się komuna - skończyły się pomysły (i kasa na to).
Odpowiedz
#10
(06-10-2013, 09:57)gunship napisał(a): Patrząc na układ drogowy w tamtej okolicy i kąt pod jakim zbudowano zatoczkę, można przypuszczać, że przedłużenie Dąbrowskiego mogło kończyć się gdzieś w rejonie obecnej Al. Ofiar Terroryzmu i Informatycznej. Zresztą jadąc Olechowską w stronę Zakładowej, na "dołku" przejeżdżamy przez pas ziemi niczyjej.

Taki pomysł jest nadal aktualny ale odłożony na lepsze czasy. Od skrzyżowania Puszkina i Dąbrowskiego ma biec droga-trasa do Al. Ofiar Terroryzmu. Natomiast Puszkina ma być przedłużona na północ aż do Pomorskiej.

Natomiast same tory tramwajowe o których traktuje tenże wątek raczej nie będą już wykorzystane.
MJ
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości