13-04-2008, 21:16
Nie, nie było ani lini kolejowej, ani bocznicy.
Pozdrawiam
L.
Pozdrawiam
L.
NASYP NA OLECHOWIE
|
13-04-2008, 21:16
Nie, nie było ani lini kolejowej, ani bocznicy.
Pozdrawiam L.
20-04-2008, 00:26
Ta metalowa część na zakończeniu toru , to przesuwny kozioł oporowy , ułatwiający wyhamowanie rozpędzonego składu .
To ja dodam link <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ruciane-nida.org/kmk/viewtopic.php?t=664">http://www.ruciane-nida.org/kmk/viewtopic.php?t=664</a><!-- m --> Trochę jest o budowie i działaniu tychże kozłów [ choć w północnej Polsce ] .
16-04-2013, 04:24
Myśle że materiał zainteresuje was, plan prezentuje efekt czteroletniego szukania informacji i prac w terenie.
Jestem z okolic Feliksina i z opowiadań nigdy nikt nie mówił o wysiedleniu mieszkali tam cały okres okupacji i mieszkają jeszcze osoby świadkowie wydazrzeń budowy .
Przypominam o przestrzeganiu zasad pisowni i ortografii. Rozumiem, że od czasu do czasu może zdarzyć się błąd
28-05-2013, 20:51
Wszystko jest możliwe, ale gdzie podziali się ludzie, których domy zostały zburzone w związku z budową stacji.
L.
29-05-2013, 19:57
Wysiedlono ludzi łącznie z kilkudziesięciu domów ze wsi Andrzejów, Olechów, Jędrzejów, Augustów. Liczby mieszkanców trudno jest oszacować, można przyjąć że wysiedlenia dotyczyły około stu osób.
27-06-2013, 11:05
Wiadomo dokąd miał prowadzić nasyp?
Wolę mieć jedną dywizję niemiecką przed sobą niż jedną dywizję francuską za sobą. Paton
27-06-2013, 16:49
Do Narni
27-06-2013, 22:41
jagoda proszę nie spamowac :-)
zastanawia mnie jedno po co ten nadtlenków powstał jak można było poprowadzić go po płaskim terenie , choć by z tego powodu że były utrudnione bombardowania lotnicze nie jest tak widoczny
Wolę mieć jedną dywizję niemiecką przed sobą niż jedną dywizję francuską za sobą. Paton
28-06-2013, 08:42
28-06-2013, 09:02
Koledzy, zwróćcie proszę uwagę na fakt, że temat wisi na forum od kilku lat i sądzę, że jeżeli kolega Przemo ustaliłby dokąd ów nasyp miał prowadzić to z całą pewnością taką informację w tym lub innym wątku by zamieścił. Tym samy pozwoliłem sobie na żarcik, nie zaś na spam.
28-06-2013, 20:45
(27-06-2013, 22:41)grandi87 napisał(a): jagoda proszę nie spamowac :-)prawdopodobnie dlatego że te tory miały się krzyżować z torami bocznicy olechów tak jak inny tor na wiadukcie kratownicowym obok tego "śladu" nasypu. Nawet widać miejsce gdzie miały być przyczółki wiaduktu, ale stojąc na kratownicowym. Z racji ograniczonej siły pociągów wleczących za sobą kupę wagoników to podłoże dostosowuje się do poziomu ułożenia torów i nie robi się takich "stromych" wiaduktów jak u w ruchu samochodowym. Kolej obwodowa jest w wielu miejscach ułożona na nasypach w celu niwelowania nierówności terenów a zatem ulżenia lokomotywce nie wiem czy nie pogmatwałem troszkę
28-06-2013, 23:59
Nasyp miał prowadzić na Nery tam gdzie planowano rozbudować węzeł kolejowy w 1945 roku. Kilka postów wyżej dołączyłem mapke z rekonstrukcją.
29-06-2013, 00:11
Przemek a przeciwny kierunek?
Wolę mieć jedną dywizję niemiecką przed sobą niż jedną dywizję francuską za sobą. Paton
29-06-2013, 00:16
Zakonczenie nasypu jest tam gdzie dzisiaj czyli okolice Bolesławowa. Kozioł oporowy z torami powoli zdemontowano i dzisiaj nic nie zostało.
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|