Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
NASYP NA OLECHOWIE
#16
Nie, nie było ani lini kolejowej, ani bocznicy.
Pozdrawiam
L.
Odpowiedz
#17
Ta metalowa część na zakończeniu toru , to przesuwny kozioł oporowy , ułatwiający wyhamowanie rozpędzonego składu .

To ja dodam link

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ruciane-nida.org/kmk/viewtopic.php?t=664">http://www.ruciane-nida.org/kmk/viewtopic.php?t=664</a><!-- m -->

Trochę jest o budowie i działaniu tychże kozłów [ choć w północnej Polsce ] .
Odpowiedz
#18
Myśle że materiał zainteresuje was, plan prezentuje efekt czteroletniego szukania informacji i prac w terenie.


Załączone pliki Miniatury
   
Odpowiedz
#19
Jestem z okolic Feliksina i z opowiadań nigdy nikt nie mówił o wysiedleniu mieszkali tam cały okres okupacji i mieszkają jeszcze osoby świadkowie wydazrzeń budowy .

Przypominam o przestrzeganiu zasad pisowni i ortografii. Rozumiem, że od czasu do czasu może zdarzyć się błąd Wink
Odpowiedz
#20
Wszystko jest możliwe, ale gdzie podziali się ludzie, których domy zostały zburzone w związku z budową stacji.
L.
Odpowiedz
#21
Wysiedlono ludzi łącznie z kilkudziesięciu domów ze wsi Andrzejów, Olechów, Jędrzejów, Augustów. Liczby mieszkanców trudno jest oszacować, można przyjąć że wysiedlenia dotyczyły około stu osób.
Odpowiedz
#22
Wiadomo dokąd miał prowadzić nasyp?
Wolę mieć jedną dywizję niemiecką przed sobą niż jedną dywizję francuską za sobą. Paton
Odpowiedz
#23
Do Narni Big Grin
Odpowiedz
#24
jagoda proszę nie spamowac :-)


zastanawia mnie jedno po co ten nadtlenków powstał jak można było poprowadzić go po płaskim terenie , choć by z tego powodu że były utrudnione bombardowania lotnicze nie jest tak widoczny
Wolę mieć jedną dywizję niemiecką przed sobą niż jedną dywizję francuską za sobą. Paton
Odpowiedz
#25
(27-06-2013, 16:49)Jagoda napisał(a): Do Narni Big Grin
(27-06-2013, 22:41)grandi87 napisał(a): jagoda proszę nie spamowac :-)...

Admin się nie boi bo moderator mu nie straszny Big Grin
Odpowiedz
#26
Koledzy, zwróćcie proszę uwagę na fakt, że temat wisi na forum od kilku lat i sądzę, że jeżeli kolega Przemo ustaliłby dokąd ów nasyp miał prowadzić to z całą pewnością taką informację w tym lub innym wątku by zamieścił. Tym samy pozwoliłem sobie na żarcik, nie zaś na spam.
Odpowiedz
#27
(27-06-2013, 22:41)grandi87 napisał(a): jagoda proszę nie spamowac :-)


zastanawia mnie jedno po co ten nadtlenków powstał jak można było poprowadzić go po płaskim terenie , choć by z tego powodu że były utrudnione bombardowania lotnicze nie jest tak widoczny
prawdopodobnie dlatego że te tory miały się krzyżować z torami bocznicy olechów tak jak inny tor na wiadukcie kratownicowym obok tego "śladu" nasypu. Nawet widać miejsce gdzie miały być przyczółki wiaduktu, ale stojąc na kratownicowym.
Z racji ograniczonej siły pociągów wleczących za sobą kupę wagoników to podłoże dostosowuje się do poziomu ułożenia torów i nie robi się takich "stromych" wiaduktów jak u w ruchu samochodowym.
Kolej obwodowa jest w wielu miejscach ułożona na nasypach w celu niwelowania nierówności terenów a zatem ulżenia lokomotywce Smile
nie wiem czy nie pogmatwałem troszkę Smile
Odpowiedz
#28
Nasyp miał prowadzić na Nery tam gdzie planowano rozbudować węzeł kolejowy w 1945 roku. Kilka postów wyżej dołączyłem mapke z rekonstrukcją.
Odpowiedz
#29
Przemek a przeciwny kierunek?
Wolę mieć jedną dywizję niemiecką przed sobą niż jedną dywizję francuską za sobą. Paton
Odpowiedz
#30
Zakonczenie nasypu jest tam gdzie dzisiaj czyli okolice Bolesławowa. Kozioł oporowy z torami powoli zdemontowano i dzisiaj nic nie zostało.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości