Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pauzew, Borek (gm.Wartkowice)
#1
Witam.Jestem studentem Uniwersytetu Łódzkiego i w tym roku przyszło mi pisać pracę licencjacką.Do opracowania mam zagospodarowanie przestrzenne sołectwa Pauzew - Borek w gm.Wartkowice.jednak trafiłem na problem, który strasznie uprzyksza mi życie..otóż mam tu na myśli historię, którą też muszę w pracy opisać. Odwiedziłem masę bilbiotek, archiwum, przeszperałem internet i nici.Dlatego zwracam się z prośbą, a właściwie błaganiem :-( , jeśli ktoś z kolegów forumowiczów dysponuje jakimikolwiek historycznymi informacjami błagam o podzielenie się nimi. Dosłownie uratujecie mi życie ! :padam:
Odpowiedz
#2
strusiu007 napisał(a):Odwiedziłem masę bilbiotek, archiwum, przeszperałem internet i nici.
To może czas już najwyższy odwiedzić samą gminę?
Na początek wirtualnie a docelowo - realnie?
Odpowiedz
#3
w urzędzie gminy byłem kilka razy i nadal ta sama odpowiedź,że oni się tym nie zajmują i nie mają o tym pojęcia..
Poza tym nie szukam informacji o historii gminy, tylko sołectwa..
Odpowiedz
#4
Ok, a co z wizytami w okolicznych muzeach, też nic tam nie mają?
Odpowiedz
#5
tłumaczą się tym, że sołectwo kiedyś należało do innej gminy i przez ten bałagan nie ma nic,nie wspominając już o bezsensownym wytłumaczeniu, że to małe sołectwo więc raczej nic się na ten temat nie znajdzie...
Odpowiedz
#6
Będzie Ci trudno coś znaleźć, bo wiadomo - czego nie ma w necie to nie istnieje.
Co do wsi Borek : w miejscowość Borek był młyn na Nerze. Dawniej ta wieś nazywała się Kolonia Borek, a jeszcze dawniej miejsce to nosiło nazwę Młyn Drozdowski (w I poł.XIX w.też tam był młyn), a teren na wschód od niego Drozdowskim Pustkowiem. Wniosek – miejsce to związane jest z dworem w Drozdowie (?). Szukać należy w księgach wieczystych, herbarzach itp dotyczących Drozdowa.