Liczba postów: 31
Liczba wątków: 6
Dołączył: Aug 2006
Reputacja:
0
Nie ma odpowiedniego tematu do takich postów więc napisałem TU.
Na ul. Drewnowskiej w okolicy wiaduktu kolejowego jest coś o czym nikt dotąd sie nie interesowal każdy uważał że to nic takiego zawsze tu było.
Gdyby ktoś coś wiedział to proszę o info na prv.
Przepraszam za złą jakość zdjęć, zdjęcia zostały wykonane przy pomocy kamery analogowej.
[ Dodano: 27 Sierpień 2006, 21:15 ]
[ Dodano: 27 Sierpień 2006, 21:16 ]
[ Dodano: 27 Sierpień 2006, 21:17 ]
[ Dodano: 27 Sierpień 2006, 21:18 ]
[ Dodano: 27 Sierpień 2006, 21:22 ]
W jakim celu to zbudowano?
Kiedy to zbudowano?
<!-- m --><a class="postlink" href="http://fortyfikacje.fora.pl/">http://fortyfikacje.fora.pl/</a><!-- m -->
Choroba znam to miejsce. Setki razy tamtendy przejerzdzalem ale nigdy się nie zastanawiałem co to takiego. Stawiam hipotezę, że może to być:
a) wał oporowy dla skarpy aby się nie osuwała;
b) przygotowany fundament na kolejne przęsło wiaduktu.
Krótko mówiąc licho wie!
Pozdr MJ
Liczba postów: 346
Liczba wątków: 64
Dołączył: Aug 2006
Reputacja:
0
Patrząc na ostatnie zdjecie, za mostem po lewej stronie jest zlewnia szmba dla całej Łodzi. Najprawdopodobniej sa to zbrojenia i zabezpieczenia tego obiektu. A most jest zabytkowy i nie wiem czy nie jedyny w europie (na rolkach). Ze wzgledu na te własnie wystajace zbrojenianie nie mozna poszerzyć ul. Drewnowskiej i mostu ruszyc tymbardziej.
Pozdrawiam.
Vaderian (Lodz - Poland)
"...i spalmy jedzenie nim przyjdą Francuzi, chociaż wiem jak ciężko podpalić barszcz..." Woody Allen
Liczba postów: 2,121
Liczba wątków: 247
Dołączył: Aug 2006
Reputacja:
1
Co najzabawniejsze pod mostem przepływa Łódka w podziemnym kanale Co do tych zębów to wątpię żeby miało to jakieś znaczenie dla zlewni. Przechodziłem tam N razy w drodze do ogólniaka i nigdy nie interesowałem się tym czemu to ma taki a nie inny kształt, ale to było dawno temu
"Bóg walczy po tej stronie, która ma lepszą artylerię" - Napoleon Bonaparte
Scale Model Warehouse Poland smwarehouse.pl
Liczba postów: 31
Liczba wątków: 6
Dołączył: Aug 2006
Reputacja:
0
No to Panowie mamy zagadkę.
Co to? i do czego? było-jest potrzebne?
Myślę że to ma związek z osiedlem Mireckiego i latami II W. Ś.
Może ktoś ma jakieś stare fotki tego miejsca? lub inne pomysły na rozwiązanie tej zagadki?
<!-- m --><a class="postlink" href="http://fortyfikacje.fora.pl/">http://fortyfikacje.fora.pl/</a><!-- m -->
Liczba postów: 541
Liczba wątków: 110
Dołączył: Sep 2006
Reputacja:
0
Panowie ,
dawno tam nie bylem, ale IMHO
to 1*Lodka dawniej byla odkryta tak , jak Jasien przed ujeciem w kanal ,
2*most (jezeli po nim jezdzi pociag w kier,Zabienca , to DZ Warszawsko-Kaliska budowany w l.1901/1902
3* te graniastoslupki polaczone rurami , to zabezpieczenie pieszych przed wpadnieciem do Lodki, a te poprzeczne uniemozliwiaja przejazd blachosmrodow pod mostem (ob.wiaduktem)
4* przez wojsko moze to byc wykorzystywane,ale w IIWS chyba nie bylo ? bo ponoc Lodz zdobyto bez walk.
A kiedy to zbudowano - napewno w okresie miedzywojennym - sklanialbym sie do 1939 r
Pozdrawiam
ok333
Ok333 byłbym skłonny przyznać Ci rację z tymi barierkami dla pieszych, tylko powiedz mi kto buduje takie barierki z żelbetu albo betonu?
Pozdr MJ
Liczba postów: 31
Liczba wątków: 6
Dołączył: Aug 2006
Reputacja:
0
ok333 napisał(a):Panowie ,
dawno tam nie bylem, ale IMHO
to 1*Lodka dawniej byla odkryta tak , jak Jasien przed ujeciem w kanal ,
2*most (jezeli po nim jezdzi pociag w kier,Zabienca , to DZ Warszawsko-Kaliska budowany w l.1901/1902
3* te graniastoslupki polaczone rurami , to zabezpieczenie pieszych przed wpadnieciem do Lodki, a te poprzeczne uniemozliwiaja przejazd blachosmrodow pod mostem (ob.wiaduktem)
4* przez wojsko moze to byc wykorzystywane,ale w IIWS chyba nie bylo ? bo ponoc Lodz zdobyto bez walk.
A kiedy to zbudowano - napewno w okresie miedzywojennym - sklanialbym sie do 1939 r
Pozdrawiam
ok333
INFO DO PUNKTU NR 3 TO NIE SĄ RURKI TYLKO SZYNY KOLEJKI JAKIEJ NIEWIEM.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://fortyfikacje.fora.pl/">http://fortyfikacje.fora.pl/</a><!-- m -->
Vaderian , nie wydaje mi sie by byl to jakis rzadki okaz mostu(na rolkach)...nad ul. Konstanynowska wiadukt kolejowy tez jest na rolkach...wogole wiekszosc ruchomych kontrukcji jest na rolkach.
Liczba postów: 346
Liczba wątków: 64
Dołączył: Aug 2006
Reputacja:
0
Nie jestem znawca kolejnictwa, ale tak słyszałem od ojca a on sie zajmował historią Łodzi i rózne takie ciekawostki do domu przynosił. Ale mógł sie oczywiście mylić. Być może jest to najzwyklejszy mostek pod słońcem.
Pozdrawiam
Vaderian (Lodz - Poland)
"...i spalmy jedzenie nim przyjdą Francuzi, chociaż wiem jak ciężko podpalić barszcz..." Woody Allen
Liczba postów: 2,121
Liczba wątków: 247
Dołączył: Aug 2006
Reputacja:
1
Czy czasem to nie jest pozostałośc tego że - Łódka płynęła tam gdzie obecnie biegnie ulica - czyli dołem a górą przebiegała ulica? Rzeczkę przeniesiono w kanały w pierwszej dekadzie XX wieku - ale nie pamiętam dokładnie kiedy.
"Bóg walczy po tej stronie, która ma lepszą artylerię" - Napoleon Bonaparte
Scale Model Warehouse Poland smwarehouse.pl
tu Gun musze sie z Toba zgodzic bo moze ta barierka chronila przed wpadnieciem do rzeki a jest taka masywna bo mgly tamtedy jakies furmanki czy cuś
Liczba postów: 541
Liczba wątków: 110
Dołączył: Sep 2006
Reputacja:
0
Te foty mnie nurtuja od jakiegos czasu. Ogladajac te ostatnia - odnosze wrazenie , ze mogla to byc jednoczesnie zapora przeciw czolgowa :?: . Gunship i brok wiedza , ze jestem ,,zakrecony'' kolejowo i zawsze najpierw spojrze na wiadukt, a o to co pod nogami sie potkne :-D . Nooo , chyba ,ze jestem na torach, he , he.
Pozdro ok333
Liczba postów: 553
Liczba wątków: 47
Dołączył: Oct 2006
Reputacja:
0
Chyba wszystkich rozczaruję, ale tego typu konstrukcje można/można było spotkać pod innymi wiaduktami na tej trasie (np. Konstantynowska, Pabianicka). Wątpię, aby miały militarne zastosowanie.
Ironrat
Liczba postów: 541
Liczba wątków: 110
Dołączył: Sep 2006
Reputacja:
0
Ironrat ,
a ja pozwole sobie miec odmienne zdanie . Kiedys sledzilem historie umocnien (bunkrow ) budowanych przez Armie POZNAN i LODZ w okresie tuz przedwojennym tzn. 1938/39. I np. , te w okolicach Kalisza ( 21 sztuk od Brudzewka via Szczypiorno , po Zydow ) niemiaszki omineli zupelnie , atakujac od Wieruszowa i Kepna.
Nasypy kolejowe, wzmocnione kochbunkrami dawaly oslone oraz mozliwosc ostrzalu z gory i zza walu (mozdzierze ). Potrzebne w okresie ,,pozawojennym'' wiadukty z kierunkow W i S , byly w okresie wojny slabymi ogniwami w tym systemie umocnien. I chyba w tym celu zostaly ,,najezone'' . Napewno stanowily utrudnienie we wdarciu sie najezdzcy do miasta , szczegolnie czolgom stosowanym w ,,blitzkriegu''. Taka jest moja sugestia.
Pozdrawiam
ok333
|