Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Co to?
#1
Nie ma odpowiedniego tematu do takich postów więc napisałem TU.

Na ul. Drewnowskiej w okolicy wiaduktu kolejowego jest coś o czym nikt dotąd sie nie interesowal każdy uważał że to nic takiego zawsze tu było.

Gdyby ktoś coś wiedział to proszę o info na prv.

Przepraszam za złą jakość zdjęć, zdjęcia zostały wykonane przy pomocy kamery analogowej.


[ Dodano: 27 Sierpień 2006, 21:15 ]
[Obrazek: image04241441cvbs1gk9.jpg]

[ Dodano: 27 Sierpień 2006, 21:16 ]
[Obrazek: image04241442cvbs6ed1.jpg]

[ Dodano: 27 Sierpień 2006, 21:17 ]
[Obrazek: image04241443cvbs3kc8.jpg]

[ Dodano: 27 Sierpień 2006, 21:18 ]
[Obrazek: image04241443cvbs10hy6.jpg]

[ Dodano: 27 Sierpień 2006, 21:22 ]
[Obrazek: image04241442cvbs7yf0.jpg]

W jakim celu to zbudowano?
Kiedy to zbudowano?
<!-- m --><a class="postlink" href="http://fortyfikacje.fora.pl/">http://fortyfikacje.fora.pl/</a><!-- m -->
Odpowiedz
#2
Choroba znam to miejsce. Setki razy tamtendy przejerzdzalem ale nigdy się nie zastanawiałem co to takiego. Stawiam hipotezę, że może to być:
a) wał oporowy dla skarpy aby się nie osuwała;
b) przygotowany fundament na kolejne przęsło wiaduktu.
Krótko mówiąc licho wie!
Pozdr MJ
Odpowiedz
#3
Patrząc na ostatnie zdjecie, za mostem po lewej stronie jest zlewnia szmba dla całej Łodzi. Najprawdopodobniej sa to zbrojenia i zabezpieczenia tego obiektu. A most jest zabytkowy i nie wiem czy nie jedyny w europie (na rolkach). Ze wzgledu na te własnie wystajace zbrojenianie nie mozna poszerzyć ul. Drewnowskiej i mostu ruszyc tymbardziej.
Pozdrawiam.
Vaderian (Lodz - Poland)
"...i spalmy jedzenie nim przyjdą Francuzi, chociaż wiem jak ciężko podpalić barszcz..." Woody Allen
Odpowiedz
#4
Co najzabawniejsze pod mostem przepływa Łódka w podziemnym kanale Wink Co do tych zębów to wątpię żeby miało to jakieś znaczenie dla zlewni. Przechodziłem tam N razy w drodze do ogólniaka i nigdy nie interesowałem się tym czemu to ma taki a nie inny kształt, ale to było dawno temu Smile
"Bóg walczy po tej stronie, która ma lepszą artylerię" - Napoleon Bonaparte
Scale Model Warehouse Poland smwarehouse.pl
Odpowiedz
#5
No to Panowie mamy zagadkę.

Co to? i do czego? było-jest potrzebne?

Myślę że to ma związek z osiedlem Mireckiego i latami II W. Ś.

Może ktoś ma jakieś stare fotki tego miejsca? lub inne pomysły na rozwiązanie tej zagadki?
<!-- m --><a class="postlink" href="http://fortyfikacje.fora.pl/">http://fortyfikacje.fora.pl/</a><!-- m -->
Odpowiedz
#6
Panowie ,

dawno tam nie bylem, ale IMHO
to 1*Lodka dawniej byla odkryta tak , jak Jasien przed ujeciem w kanal ,
2*most (jezeli po nim jezdzi pociag w kier,Zabienca , to DZ Warszawsko-Kaliska budowany w l.1901/1902
3* te graniastoslupki polaczone rurami , to zabezpieczenie pieszych przed wpadnieciem do Lodki, a te poprzeczne uniemozliwiaja przejazd blachosmrodow pod mostem (ob.wiaduktem)
4* przez wojsko moze to byc wykorzystywane,ale w IIWS chyba nie bylo ? bo ponoc Lodz zdobyto bez walk.
A kiedy to zbudowano - napewno w okresie miedzywojennym - sklanialbym sie do 1939 r

Pozdrawiam

ok333
Odpowiedz
#7
Ok333 byłbym skłonny przyznać Ci rację z tymi barierkami dla pieszych, tylko powiedz mi kto buduje takie barierki z żelbetu albo betonu?
Pozdr MJ
Odpowiedz
#8
ok333 napisał(a):Panowie ,

dawno tam nie bylem, ale IMHO
to 1*Lodka dawniej byla odkryta tak , jak Jasien przed ujeciem w kanal ,
2*most (jezeli po nim jezdzi pociag w kier,Zabienca , to DZ Warszawsko-Kaliska budowany w l.1901/1902
3* te graniastoslupki polaczone rurami , to zabezpieczenie pieszych przed wpadnieciem do Lodki, a te poprzeczne uniemozliwiaja przejazd blachosmrodow pod mostem (ob.wiaduktem)
4* przez wojsko moze to byc wykorzystywane,ale w IIWS chyba nie bylo ? bo ponoc Lodz zdobyto bez walk.
A kiedy to zbudowano - napewno w okresie miedzywojennym - sklanialbym sie do 1939 r

Pozdrawiam

ok333

INFO DO PUNKTU NR 3 TO NIE SĄ RURKI TYLKO SZYNY KOLEJKI JAKIEJ NIEWIEM.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://fortyfikacje.fora.pl/">http://fortyfikacje.fora.pl/</a><!-- m -->
Odpowiedz
#9
Vaderian , nie wydaje mi sie by byl to jakis rzadki okaz mostu(na rolkach)...nad ul. Konstanynowska wiadukt kolejowy tez jest na rolkach...wogole wiekszosc ruchomych kontrukcji jest na rolkach.
Odpowiedz
#10
Nie jestem znawca kolejnictwa, ale tak słyszałem od ojca a on sie zajmował historią Łodzi i rózne takie ciekawostki do domu przynosił. Ale mógł sie oczywiście mylić. Być może jest to najzwyklejszy mostek pod słońcem.
Pozdrawiam
Vaderian (Lodz - Poland)
"...i spalmy jedzenie nim przyjdą Francuzi, chociaż wiem jak ciężko podpalić barszcz..." Woody Allen
Odpowiedz
#11
Czy czasem to nie jest pozostałośc tego że - Łódka płynęła tam gdzie obecnie biegnie ulica - czyli dołem a górą przebiegała ulica? Rzeczkę przeniesiono w kanały w pierwszej dekadzie XX wieku - ale nie pamiętam dokładnie kiedy.
"Bóg walczy po tej stronie, która ma lepszą artylerię" - Napoleon Bonaparte
Scale Model Warehouse Poland smwarehouse.pl
Odpowiedz
#12
tu Gun musze sie z Toba zgodzic bo moze ta barierka chronila przed wpadnieciem do rzeki a jest taka masywna bo mgly tamtedy jakies furmanki czy cuś
Odpowiedz
#13
Te foty mnie nurtuja od jakiegos czasu. Ogladajac te ostatnia - odnosze wrazenie , ze mogla to byc jednoczesnie zapora przeciw czolgowa :?: . Gunship i brok wiedza , ze jestem ,,zakrecony'' kolejowo i zawsze najpierw spojrze na wiadukt, a o to co pod nogami sie potkne :-D . Nooo , chyba ,ze jestem na torach, he , he.

Pozdro ok333
Odpowiedz
#14
Chyba wszystkich rozczaruję, ale tego typu konstrukcje można/można było spotkać pod innymi wiaduktami na tej trasie (np. Konstantynowska, Pabianicka). Wątpię, aby miały militarne zastosowanie.

Ironrat
Odpowiedz
#15
Ironrat ,
a ja pozwole sobie miec odmienne zdanie Undecided . Kiedys sledzilem historie umocnien (bunkrow ) budowanych przez Armie POZNAN i LODZ w okresie tuz przedwojennym tzn. 1938/39. I np. , te w okolicach Kalisza ( 21 sztuk od Brudzewka via Szczypiorno , po Zydow ) niemiaszki omineli zupelnie , atakujac od Wieruszowa i Kepna.
Nasypy kolejowe, wzmocnione kochbunkrami dawaly oslone oraz mozliwosc ostrzalu z gory i zza walu (mozdzierze ). Potrzebne w okresie ,,pozawojennym'' wiadukty z kierunkow W i S , byly w okresie wojny slabymi ogniwami w tym systemie umocnien. I chyba w tym celu zostaly ,,najezone'' . Napewno stanowily utrudnienie we wdarciu sie najezdzcy do miasta , szczegolnie czolgom stosowanym w ,,blitzkriegu''. Taka jest moja sugestia.

Pozdrawiam

ok333
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości