19-10-2006, 11:58
Gdyby tak było, to te barierki byłyby ustawiane w poprzek kierunku ewentualnego natarcia, a nie wzdłuż. To są moim zdaniem wzmocnienia nasypów, zapobiegajace osuwaniu się ziemi na jezdnię.
Ironrat
Ironrat
Co to?
|
19-10-2006, 11:58
Gdyby tak było, to te barierki byłyby ustawiane w poprzek kierunku ewentualnego natarcia, a nie wzdłuż. To są moim zdaniem wzmocnienia nasypów, zapobiegajace osuwaniu się ziemi na jezdnię.
Ironrat
19-10-2006, 14:38
Wiesz , moja droga do szkoly ( IX TPD - ul.Przyszkole )wiodla przez kanal Jasieni , bywalo ,ze i po kolana we wodzie i okopy wzdluz Kolei Obwodowej - zaraz za boiskiem szkolnym. Ale i na tym Forum sa koledzy , ktorych trasa przebiegala pod tym/tymi wiaduktem/wiaduktami .Poniewaz komunikacja byla rachityczna, takze znaczny odsetek lodzian i ,,podlodzian'' wedrowal tamtedy do i z zakladow pracy. Bariery wg Twojego pomyslu na pewno nie pomagaly by im.
19-10-2006, 21:34
Kurcze...niezła zagadka :mrgreen: Mieszkam 15 minut świńskim truchtem od tego obiektu i za cholerę nie wiem dlaczego takowy istnieje. Chyba musze sie tam przejś i troche fotek zrobić, może zbliżenia rozjasnią mroki zagadki :mrgreen:
Pozdrawiam
Vaderian (Lodz - Poland)
"...i spalmy jedzenie nim przyjdą Francuzi, chociaż wiem jak ciężko podpalić barszcz..." Woody Allen
25-10-2006, 22:57
Znalazlem ,ze Lodke ,,wyregulowano'' w 1933 roku :
<!-- m --><a class="postlink" href="http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%81%C3%B3dka_%28rzeka%29">http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%81%C3% ... 28rzeka%29</a><!-- m --> a dokladniejszy opis o fotki.. pod tym lonkiem : <!-- m --><a class="postlink" href="http://zse.toya.net.pl/skkt/lodka/lodka.htm">http://zse.toya.net.pl/skkt/lodka/lodka.htm</a><!-- m --> Do naszego wiaduktu mlodziez nie doszla. ok333 [ Dodano: 4 Listopad 2006, 21:12 ] Witam po tygodniowej nieobecnosci - bylem z wizyta w mojej Lodzi. Przepraszam za ,,palcowke'' w powyzszym poscie. W dniu 02.11 br specjalnie pojechalem pod wiadukt/most w ciagu ul.Drewnowskiej. Oto moje spostrzezenia ( to nie pewnik :-D ) - bariera zatopiona w graniastoslupach - zrobiona zostala z najlzejszych szyn starouzytecznych z jakiejs ,,feldbany'', ktorych pozostalo sporo po IWS.Jednak nie natrafilem na slad ,,wytloczki'' producenta - huty np Krupp 1888 czy Bochum 1912. Warto by poszukac w archiwalnej prasie lodzkiej , kiedy ta bariere wladze Lodzi polecily ustawic/wybudowac. Moze lodzianie - historycy z PTH zechcieliby podzielic sie swoja wiedza ? Moze koledzy Przewodnicy Miejscy z PTTK-u pomoga? Osobiscie sugeruje ,ze uczyniono to najpozniej w 1933 roku. - ,,kolce'' ustawione w liniach prostopadlych do koryta Lodki (obecnie asfaltowe pasmo jezdni ) doslownie polozono na gruncie w ciagu pieszym. Dwie czy trzy sztuki leza sobie przewrocone. Mozna dostrzec, ze podstawe stanowi kwadrat o boku ca 60 cm ( nie mialem miarki by zmierzyc ). Nie rozwiazana kwestia , jest ich liczba oraz termin ich ,,ulozenia''. Mogly one spelniac dwojaka funkcje : a). szykana dla eliminacji ruchu kolowego po ciagu pieszym, b). zapora przeciwczolgowa ustawiona w l.1938/39. Fotki mam - zamieszcze po ich wywolaniu. Cykalem analogowym aparatem. Pozdrawiam ok333 [ Dodano: 2 Grudzień 2006, 23:35 ] Podobne graniastoslupy betonowe mozna znalezc w rejonie NRU i Walu Pomorskiego : <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.tpf.and.pl/zielona_gora/strony_galerie/mru_12.html">http://www.tpf.and.pl/zielona_gora/stro ... ru_12.html</a><!-- m --> oraz <!-- m --><a class="postlink" href="http://bunkry.sloneczna.one.pl/historia.php">http://bunkry.sloneczna.one.pl/historia.php</a><!-- m --> Te sa z rejonu MRU , lecz bywly i takie ,,klocki'' : <!-- m --><a class="postlink" href="http://odkrywca-online.pl/forum_pics/picsforum10/pip03.jpg">http://odkrywca-online.pl/forum_pics/pi ... /pip03.jpg</a><!-- m --> Pozdrawiam ok333 [ Dodano: 3 Grudzień 2006, 15:55 ] <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.fortress.hg.pl/images/ciekawostki/P4170566_811ppanc1.jpg">http://www.fortress.hg.pl/images/ciekaw ... ppanc1.jpg</a><!-- m -->
02-05-2007, 14:40
Przytocze cytat ze stony <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.brendi.yoyo.pl/forum/viewtopic.php?t=11&start=0">http://www.brendi.yoyo.pl/forum/viewtop ... 11&start=0</a><!-- m -->
" Drewnowska pod wiaduktem kolejowym znajduje się zapora przeciwczołgowa tzw. zęby smoka" _____________________ IMPOSSIBLE IS NOTHING
02-05-2007, 14:48
Nie chcę podważać niczyjej wiedzy ale wątpię żeby to były zęby smoka.
Po pierwsze zadam pytanie - PO CO ? Po drugie - KIEDY? Po trzecie - CZEMU JESZCZE TEGO NIE ROZWALILI
"Bóg walczy po tej stronie, która ma lepszą artylerię" - Napoleon Bonaparte
Scale Model Warehouse Poland smwarehouse.pl
03-05-2007, 14:43
Na dwa pierwsze moze bede mial jakas wiedze za kilka dni.
Po trzecie primo - Gun te kolce spelniaja swoja role w stanie pokoju - eliminuja calkowicie ruch kolowy , oczywiscie 2-wu sladow . Bariera takze eliminuje ,,wpadki'' - nie do wody , ale na jezdnie - tatusiow wracajacych nad ranem lub biegajacej dzieciarni .
05-05-2007, 12:53
To jest zwykła barierka - i tu się zgadzam
"Bóg walczy po tej stronie, która ma lepszą artylerię" - Napoleon Bonaparte
Scale Model Warehouse Poland smwarehouse.pl
05-05-2007, 13:38
Ja też, opowiadam się od początku za brierką, obiektem niemilitarnym.
Może gdybysmy mieli zdjęcia tego miejsca zaraz przed wojną oraz zaraz po wojnie, to możnaby jeszcze coś powiedzieć. Ironrat
07-05-2007, 22:43
Właściwie też sie zastanawiałem że zęby smoka w takim miejscu.... po co?
09-05-2007, 18:22
po co tam zeby smoka? zeby czlogi nie mogly zjezdzac z wysokosci na asfalt? bez sensu, barierka i tyle
Stowarzyszenie Strzelcy Kaniowscy
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|