Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Co to?
#16
Gdyby tak było, to te barierki byłyby ustawiane w poprzek kierunku ewentualnego natarcia, a nie wzdłuż. To są moim zdaniem wzmocnienia nasypów, zapobiegajace osuwaniu się ziemi na jezdnię.
Ironrat
Odpowiedz
#17
Wiesz , moja droga do szkoly ( IX TPD - ul.Przyszkole )wiodla przez kanal Jasieni , bywalo ,ze i po kolana we wodzie i okopy wzdluz Kolei Obwodowej - zaraz za boiskiem szkolnym. Ale i na tym Forum sa koledzy , ktorych trasa przebiegala pod tym/tymi wiaduktem/wiaduktami .Poniewaz komunikacja byla rachityczna, takze znaczny odsetek lodzian i ,,podlodzian'' wedrowal tamtedy do i z zakladow pracy. Bariery wg Twojego pomyslu na pewno nie pomagaly by im.
Odpowiedz
#18
Kurcze...niezła zagadka :mrgreen: Mieszkam 15 minut świńskim truchtem od tego obiektu i za cholerę nie wiem dlaczego takowy istnieje. Chyba musze sie tam przejś i troche fotek zrobić, może zbliżenia rozjasnią mroki zagadki :mrgreen:
Pozdrawiam
Vaderian (Lodz - Poland)
"...i spalmy jedzenie nim przyjdą Francuzi, chociaż wiem jak ciężko podpalić barszcz..." Woody Allen
Odpowiedz
#19
Znalazlem ,ze Lodke ,,wyregulowano'' w 1933 roku :

<!-- m --><a class="postlink" href="http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%81%C3%B3dka_%28rzeka%29">http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%81%C3% ... 28rzeka%29</a><!-- m -->

a dokladniejszy opis o fotki.. pod tym lonkiem :

<!-- m --><a class="postlink" href="http://zse.toya.net.pl/skkt/lodka/lodka.htm">http://zse.toya.net.pl/skkt/lodka/lodka.htm</a><!-- m -->

Do naszego wiaduktu mlodziez nie doszla.

ok333

[ Dodano: 4 Listopad 2006, 21:12 ]
Witam po tygodniowej nieobecnosci - bylem z wizyta w mojej Lodzi. Przepraszam za ,,palcowke'' w powyzszym poscie.
W dniu 02.11 br specjalnie pojechalem pod wiadukt/most w ciagu ul.Drewnowskiej. Oto moje spostrzezenia ( to nie pewnik :-D )

- bariera zatopiona w graniastoslupach - zrobiona zostala z najlzejszych szyn starouzytecznych z jakiejs ,,feldbany'', ktorych pozostalo sporo po IWS.Jednak nie natrafilem na slad ,,wytloczki'' producenta - huty np Krupp 1888 czy Bochum 1912. Warto by poszukac w archiwalnej prasie lodzkiej , kiedy ta bariere wladze Lodzi polecily ustawic/wybudowac. Moze lodzianie - historycy z PTH zechcieliby podzielic sie swoja wiedza ? Moze koledzy Przewodnicy Miejscy z PTTK-u pomoga? Osobiscie sugeruje ,ze uczyniono to najpozniej w 1933 roku.
- ,,kolce'' ustawione w liniach prostopadlych do koryta Lodki (obecnie asfaltowe pasmo jezdni ) doslownie polozono na gruncie w ciagu pieszym. Dwie czy trzy sztuki leza sobie przewrocone. Mozna dostrzec, ze podstawe stanowi kwadrat o boku ca 60 cm ( nie mialem miarki by zmierzyc ). Nie rozwiazana kwestia , jest ich liczba oraz termin ich ,,ulozenia''. Mogly one spelniac dwojaka funkcje :

a). szykana dla eliminacji ruchu kolowego po ciagu pieszym,
b). zapora przeciwczolgowa ustawiona w l.1938/39.

Fotki mam - zamieszcze po ich wywolaniu. Cykalem analogowym aparatem.

Pozdrawiam

ok333

[ Dodano: 2 Grudzień 2006, 23:35 ]
Podobne graniastoslupy betonowe mozna znalezc w rejonie NRU i Walu Pomorskiego :

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.tpf.and.pl/zielona_gora/strony_galerie/mru_12.html">http://www.tpf.and.pl/zielona_gora/stro ... ru_12.html</a><!-- m -->

oraz

<!-- m --><a class="postlink" href="http://bunkry.sloneczna.one.pl/historia.php">http://bunkry.sloneczna.one.pl/historia.php</a><!-- m -->

Te sa z rejonu MRU , lecz bywly i takie ,,klocki'' :

<!-- m --><a class="postlink" href="http://odkrywca-online.pl/forum_pics/picsforum10/pip03.jpg">http://odkrywca-online.pl/forum_pics/pi ... /pip03.jpg</a><!-- m -->

Pozdrawiam

ok333

[ Dodano: 3 Grudzień 2006, 15:55 ]
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.fortress.hg.pl/images/ciekawostki/P4170566_811ppanc1.jpg">http://www.fortress.hg.pl/images/ciekaw ... ppanc1.jpg</a><!-- m -->
Odpowiedz
#20
Przytocze cytat ze stony <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.brendi.yoyo.pl/forum/viewtopic.php?t=11&start=0">http://www.brendi.yoyo.pl/forum/viewtop ... 11&start=0</a><!-- m -->
" Drewnowska pod wiaduktem kolejowym znajduje się zapora przeciwczołgowa tzw. zęby smoka"



_____________________
IMPOSSIBLE IS NOTHING
Odpowiedz
#21
Nie chcę podważać niczyjej wiedzy ale wątpię żeby to były zęby smoka.
Po pierwsze zadam pytanie - PO CO ?
Po drugie - KIEDY?
Po trzecie - CZEMU JESZCZE TEGO NIE ROZWALILI Smile
"Bóg walczy po tej stronie, która ma lepszą artylerię" - Napoleon Bonaparte
Scale Model Warehouse Poland smwarehouse.pl
Odpowiedz
#22
Na dwa pierwsze moze bede mial jakas wiedze za kilka dni.
Po trzecie primo - Gun te kolce spelniaja swoja role w stanie pokoju - eliminuja calkowicie ruch kolowy , oczywiscie 2-wu sladow . Bariera takze eliminuje ,,wpadki'' - nie do wody , ale na jezdnie - tatusiow wracajacych nad ranem lub biegajacej dzieciarni .
Odpowiedz
#23
To jest zwykła barierka - i tu się zgadzam Smile
"Bóg walczy po tej stronie, która ma lepszą artylerię" - Napoleon Bonaparte
Scale Model Warehouse Poland smwarehouse.pl
Odpowiedz
#24
Ja też, opowiadam się od początku za brierką, obiektem niemilitarnym.
Może gdybysmy mieli zdjęcia tego miejsca zaraz przed wojną oraz zaraz po wojnie, to możnaby jeszcze coś powiedzieć.

Ironrat
Odpowiedz
#25
Właściwie też sie zastanawiałem że zęby smoka w takim miejscu.... po co?
Odpowiedz
#26
po co tam zeby smoka? zeby czlogi nie mogly zjezdzac z wysokosci na asfalt? bez sensu, barierka i tyle
Stowarzyszenie Strzelcy Kaniowscy
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości