Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Łodzkie linnie tramwajowe
#61
No i odżyła używana jako techniczna krańcówka przy Bratysławskiej, używana jako techniczna, 3 tam kończy bieg.z 2 odjazdówkami.W sumie chyba na 4 składy
[Obrazek: belka.png]
Odpowiedz
#62
archei napisal :

Cytat:...odcinek do Wlokniarzy nie ma juz polaczenia z reszta torowiska .

A mial kiedys takie polaczenie ? Za moich ,,lodzkich czasow'' konczyl sie najpierw trojkatem przy ul.Proletariackiej , a po jego likwidacji ,,wekslem'' na Wroblewskiego - na wysokosci wylotow ,,klimatycznych'' ulic Braterskiej i Janiny.
Odpowiedz
#63
Ano miał, bo tory w bruku nadal leżą i to na wierzchu.
"[gdy zaś przyjech]al przed pyeć źssyadl krol y [spojrzał] w pyeć a Mar[chołt leżał na twarzy u pr]ogu y spu[ściwszy spodnie, pokazywał mu] rzyć iay[ca."
Weyssenburger 1514 r.
Odpowiedz
#64
Archeo maiłna myśli ze tory się ostały ale nie przecinają torowiska na al. Politechniki. (odcinek od al. Politechniki do al. Włókniarzy o przepraszam Jana Pawła II).
Pozdr MJ
Odpowiedz
#65
No to moze uporzadkujmy . Jest tor w ul.Czerwonej , skret w lewo we Wolczanska i w prawo we Wroblewskiego i tu dalej w lprawo w al.Politechniki ( bez ruchu , ale zostawiony jako awaryjny ) . OK?
1 . Nie ma toru , ktory kiedys przebiegal od ks.Skargi ( linia ,,20'' ) w lewo w Wolczanska , wyciety lewoskret we Wroblewskiego .
2 . Nie ma toru w ul. Wroblewskiego od al.Politechniki do skretu ul.Wroblewskiego w rejonie ul. Braterskiej . Pozostal odciety weksel na wysokosci Braterska i Janiny ale w ul. Wroblewskiego i dalej tory nie szly do al. Wlokniarzy , pozniej JP II ., no bo po co ! Nie bylo polaczenia al.JP II - Mickiewicza .
Mam fote tego weksla zrobione 24 lipca 05 , nastepnego dnia wyladowalem u Madurowicza ( w trojkacie pomiedzy torami kolejowymi )... z woreczkiem Smile .
Odpowiedz
#66
Sytuacja wygląda mniej więcej tak jak zamieściłem to na schemacie! nie pamiętam tylko czy z ul. Wróblewskiego jest możliwy skręt tramwaju w lewo w al. Politechniki! zaznaczyłem go na niebiesko, a na czerwono istniejące torowiska!
Pozdr MJ


Załączone pliki Miniatury
   
Odpowiedz
#67
Z tego co pamiętam to chyba nie, a jeździłem często 20 na górniak, zresztą powinny być ślady w torowisku, inna sprawa że taki skręt nie miał jakiegoś praktycznego znaczenia.Generalnie takie rzeczy się robi na liniach które prowadzą do zajezdni, vide przebudowa skrzyżowania kilińskiego pomorska, gdzie dodali skręt z kilińskiego na pomorską z kierunku centrum
[Obrazek: belka.png]
Odpowiedz
#68
Dysponuje taka fotka - sciagnieta z netu - autorstwa Lukasza Stefanczyka ( LKMK) ,gdzie uchwycil skret tramwaju w Wolczanska i dalej do Czerwonej . W asfalcie widac , ze nie ma juz szyn w kierunku Gorniaka , choc sam rozjazd jest zostawiony ! Mozna zatem z Wroblewskiego jechac wylacznie do Czerwonej i tamtedy ewent. wprawo do zajezdnio na Dabrowskiego .
Odpowiedz
#69
Po trasie na Wólczańskiej do Górniaka są jeszcze ślady w postaci zaasfaltowanych szyn "wyciskających" się w asfalcie.
Co do szyn na Wróblewskiego na zachód od Politechniki to nie wiem dokąd wiodły ale są jeszcze widoczne na powierzchni (ulica na tym odcinku jest brukowana a torowisko zachowane na długości do ul. Proletariackiej)
"[gdy zaś przyjech]al przed pyeć źssyadl krol y [spojrzał] w pyeć a Mar[chołt leżał na twarzy u pr]ogu y spu[ściwszy spodnie, pokazywał mu] rzyć iay[ca."
Weyssenburger 1514 r.
Odpowiedz
#70
Wydaje mi się że przy Proletariackiej była kiedyś krańcówka.
"Bóg walczy po tej stronie, która ma lepszą artylerię" - Napoleon Bonaparte
Scale Model Warehouse Poland smwarehouse.pl
Odpowiedz
#71
Tu mam klimacik z Wroblewskiego /Wolczanska ( nie widac tego rozjazdu , ktory zostal , ale...)

:arrow: <!-- m --><a class="postlink" href="http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-118256.html">http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-118256.html</a><!-- m -->

Gun dobrze Ci sie wydaje . Bala krancowka przy Proletariackiej w formie trojkata , a poznie (jak juz pisalem ) zrobiono weksel ale blizej pomiedzy Braterska i Janiny .
Odpowiedz
#72
A propos parowozów dla Łodzi...to nie zrobiła ich aby berlińska firma Orenstein&Koppel [znana z budowy małych tendrzaków] ??.

Dobrze, że pętla przy Żabieńcu odżyła. OIDP kiedyś z niej kursowała linia 21.

A po jakim czasie linia 13 ma wrócić na swą normalną trasę Zieloną ??
Odpowiedz
#73
Producenci parowozów Łódzkich Wąskotorowych Elektrycznych Kolei Dojazdowych :

A. BORSIG BERLIN – TEGEL szt.3
HENSCHEL & SOHN CASSEL szt.1.
ORENSTEIN & KOPPEL szt.1
CHR.HAGANS – ERFURT szt. 2 (?)
ANR.JUNG Lokomotivfabrik Gmbh szt.3
Gesellschaft für Feldbahn Indrustie Smoschewer & CO – Breslau szt.1
HOHENZOLLERN Aktiengesellschaft für Lokomotivbau szt.1

Oczywiście nie wszystkie parowozy kursowały jednocześnie.
Dane wg opr. J.Wojtowicza
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości