Liczba postów: 553
Liczba wątków: 47
Dołączył: Oct 2006
Reputacja:
0
Tak przy okazji tej informacji:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/lodz/prace-rozbiorkowe-na-terenie-dworca-lodz-fabryczna,1,4938650,region-wiadomosc.html">http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/lo ... omosc.html</a><!-- m -->
Jak wygląd obecnie kwestia zabezpieczenia, że tak powiem, archeologicznego inwestycji. To w końcu centrum miasta, a i zaraz obok funkcjonowały przecież w czasie wojny i po wojnie zakłady remontowe sprzętu pancernego / WZM (przeniesione potem w okolice Lublinka).
Ironrat
Liczba postów: 773
Liczba wątków: 116
Dołączył: Apr 2008
Reputacja:
0
Swoją drogą, zastanawia mnie mnogość przypadków, kiedy to niektóre prace zostaną podjęte dopiero, kiedy owo "konsorcjum" uzyska pozwolenia na ich realizację.
Myślałem, że tak wielkie przedsięwzięcie jest już dawno zapięte na ostatni guzik...
Liczba postów: 454
Liczba wątków: 39
Dołączył: Aug 2006
Reputacja:
0
Xanadu nie w tym kraju tu robi sie wszystko od DU... strony lub po łebkach pzdr
Nie wiem czy będą mieli nadzór archeologiczny logicznym jest że powinni mieć skoro kopią dużą dziurę w mieście. Natomiast nadzór konserwatorski chyba mają, bo budynek dworca figuruje albo w rejestrze albo w ewidencji.
Co zaś się tyczy zakładów remontowych sprzętu pancernego to od torowiska oddziel je jeszcze ulica węglowa więc w granicach samej inwestycji raczej znalezisk nie będzie. Natomiast jak ruszy budowa ulicy - przedłużenie Targowej, która ma dołączać do Narutowicza w okolicach skrzyżowania z Uniwersytecką to nadzór będzie wskazany gdyż właśnie wtedy przejdą z budową przez sam środek dawnych terenów zakładów.
MJ
Liczba postów: 553
Liczba wątków: 47
Dołączył: Oct 2006
Reputacja:
0
Co do zakładów, na podstawie rozmów z ich pracownikami i wojennych zdjęć, które miałem okazję oglądać, to wykorzystywali tereny aż do torów. Nie jest więc wykluczone natrafienie na jakieś zrzutowisko.
Ma ktoś może jakąś dokumentację inwestycji, dokładnie co, gdzie i jak?
Czy ktoś myślał udokumentowaniu fotograficznym procesu rozbiórki/budowy?
Ironrat
A to w takim razie trzeba obstawiać lokalne punkty skupu złomu.
MJ
Liczba postów: 553
Liczba wątków: 47
Dołączył: Oct 2006
Reputacja:
0
Kiedy powstawały WZMoty już na Lublinku, to i nawet Kettenkrad się trafił. :mrgreen:
Co do zakładów na składowej, to widziałem np. zdjęcia zbiórki polskich pracowników przed ludźmi noszacymi niemieckie mundury. Niemcy stali na czymś, co wyglądało na kolejową rampę. Było też zdjęcie pola przylegającego bezpośrednio do torów, na którym stał sprzęt pancerny przed/po remoncie.
Ironrat
W kontekście decyzji min. Nowaka i rezygnacji z Kolei Dużych Prędkości może się okazać, że nadzór nie będzie potrzebny. Odmalują ściany i pasy na peronach pozamiatają śmieci i stary nowy Dworzec Łódź Fabryczna przez kolejne 20 lat będzie przyjmował podróżnych.
W latach 20-tych Polska posiadała pułk pancerny, który stacjonował w Łodzi (na wyposażeniu miał FT-17). Czy przypadkiem na Składowej nie miał on swoich garaży?
MJ
Liczba postów: 553
Liczba wątków: 47
Dołączył: Oct 2006
Reputacja:
0
Nie wiem, ale to możliwe. Kilka lat temu zamieściłem tu na forum zdjęcie z września 1939 przedstawiające sprzęt zdobyty w Łodzi (FT-17, ciężarówki, itd..., a w tle garaże). To była bodajże kopia zdjęcia sprzedanego na niemieckim e-bayu. Nie pamiętam, który to był wątek.
Ironrat
Liczba postów: 545
Liczba wątków: 129
Dołączył: Oct 2006
Reputacja:
0
Jako ciekawostkę powiem że wodociągi zostaną sprywatyzowane ze względu gdyz miasto nie ma pieniędzy na tą inwestycję , to jest główny powód prywatyzacji.
Grandi 87 a jak twój post ma się do tematu dyskusji? Nie rób proszę off topicków!
Adm.
Wolę mieć jedną dywizję niemiecką przed sobą niż jedną dywizję francuską za sobą. Paton