Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PKP wyburza małe stacje
#1
PKP wyburza małe stacje. Pod nóż poszła ponadstuletnia stacja (wg. ŁWD) w Rozprzy. "Kolejarze" do aparatów!
bb
Dajmy Polakom zwalczać się wzajemnie. Nie ma lepszej metody. Wskutek przyczyn politycznych sami eliminują spośród siebie tyle ważnych dla konspiracji figur, ile my nigdy nie moglibyśmy wytłuc [...]
SS-Oberführer W. Bierkamp
Odpowiedz
#2
Niedługo w ramach restrukturyzacji koleji, PKP zlikwiduje tory a megafony na stacjach będa oznajmiać: "Pociąg pospieszny z Gdyni Głównej Osobowej zwiększył opóźnienie do około 4875 minut i niniejszym został uznany za zaginiony! Ktokolwiek wie o losie zaginionego proszony jest o kontakt z Dyrekcją Okręgowych Koleji Państwowych lub najbliższą budką drużnika"*
Pozdr MJ

* Wały Jagiellońskie - "Wars wita"
Odpowiedz
#3
Likwidują tor i stacje bo nie muszą płacić podatku od ziemi
Wolę mieć jedną dywizję niemiecką przed sobą niż jedną dywizję francuską za sobą. Paton
Odpowiedz
#4
Grandi infrastruktura PKP zgodnie z ustawą o opłatach i podatkach lokalnych jest zwolniona z obowiązku opłacania podatku od nieruchomości. Problem leży gdzie indziej! Zbyt mało szeregowych kolejarzy musi utrzymać zbyt dużą bandę dyrektorów i prezesów kolejnych spółek PKP.
Pozdr MJ
Odpowiedz
#5
Pozatym linie PKP są nieopłacalne, gdyby nie kasa z Unii na dofinansowanie remontu trasy Lódź Warszawa PkP zapewne zlikwidowałoby i te linie. Zawsze lubię jak jakis "mondry dyrektór" gada o celowosci likwidacji itp. Pewnie że zlikwidować, posprzedawać a ostatni co jeszcze został a nie wyemigrował gasi swiatło w tym kraju....
Jak nie, jak tak!
Odpowiedz
#6
Czytaliście o budowie linni Warszawa Okręcie Smiech a na sali :lol:
Wolę mieć jedną dywizję niemiecką przed sobą niż jedną dywizję francuską za sobą. Paton
Odpowiedz
#7
Po pierwsze w Polsce panuje ciągle mit że na przewozach pasażerskich się zarobi. Owszem da się zarobić ale tylko tyle aby pokryć koszty - kokosów na tym się nie zbije. Od tego są przewozy towarów.

Po drugie miałem ostatnio możliwość obserwować pociąg podmiejski relacji Łódź Kaliska - Kutno w trakcie postoju na stacji w Grotnikach około godziny 21:00.
W całej jednostce EN-57 siedziało może hmm z 20 osób jak nie mniej. Dlatego pytam czemu taka linia nie może być obsługiwana przez tańsze w eksploatacji szynobusy tak jak jest to z powodzeniem robione na Pomorzu?

[ Dodano: 17 Lipiec 2007, 00:38 ]
Grandi - powiem ci tyle że jakaś francuska spółka planuje budowę bocznicy do lotniska na Lublinku a docelowo połączenie, naszego portu lotniczego z Warszawą. Może trochę brzmi jak powieść s-f a jednak wielce prawdopodobne. Dlatego nie widzę nic śmiesznego w tym że budują bocznicę na Okęcie. Polacy powoli zaczynają mądrzeć i zauważają zalety transportu szynowego.
"Bóg walczy po tej stronie, która ma lepszą artylerię" - Napoleon Bonaparte
Scale Model Warehouse Poland smwarehouse.pl
Odpowiedz
#8
Tak nawiasem mówiąc, to byłem dzisiaj w sklepie <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.parowozik.net">http://www.parowozik.net</a><!-- m --> (rodzina w 100licy) i było tam takie coś: <!-- m --><a class="postlink" href="http://de.wikipedia.org/wiki/Uerdinger_Schienenbus">http://de.wikipedia.org/wiki/Uerdinger_Schienenbus</a><!-- m --> tylko w skali HO.

To jest, oczywiście model, radosna twórczość firmy Maerklin w skali 1/87, ale w skali 1/1 na pustawe linie takie coś by moim zdaniem wystarczyło, a i tak lepsze niż EN- 57 czy PESObus.


Sorry, ale to nie żart. Takie coś by u nas , myślę, wystarczyło. Nawet SA-103 i 106, Pesobusy, mogłyby przynosić straty na linii Zgierz- Kutno.
Odpowiedz
#9
Też widziałem malutkie wagony samobieżne na Pomorzu i uważam je za dobre rozwiązanie pozwalające ograniczyć koszty i utrzymać (a nie oddawać autobusom i busom) sieć połączeń.
"[gdy zaś przyjech]al przed pyeć źssyadl krol y [spojrzał] w pyeć a Mar[chołt leżał na twarzy u pr]ogu y spu[ściwszy spodnie, pokazywał mu] rzyć iay[ca."
Weyssenburger 1514 r.
Odpowiedz
#10
Największą jednostką na Zgierz- Kutno może być tramwaj <!-- m --><a class="postlink" href="http://pl.wikipedia.org/wiki/EN81">http://pl.wikipedia.org/wiki/EN81</a><!-- m -->. Ewentualnie był pomysł, aby puścić "studencki " pociąg [był taki kiedyś na Kaliską z Płocka, był to pojedynczy kibel EN- 57 ] z Sierpca przez Płock do Kaliskiej i wtedy byłby to <!-- m --><a class="postlink" href="http://pl.wikipedia.org/wiki/VT627">http://pl.wikipedia.org/wiki/VT627</a><!-- m --> krótki wagon motorowy [nie szynobus !!].

Co do drewnianych budynków stacyjnych, to jest taki też np. w Lipcach Reymontowskich na Wiedence.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości