Liczba postów: 524
Liczba wątków: 83
Dołączył: Nov 2006
Reputacja:
0
Jakoś zbłądziłem na tego posta o linii Pilicy.Zawsze jak przechodziłem koło wieży wodnej przy dworcu, zwracałem na jej masywną betonową konstrukcję i się zastanawiałem czy powstała ona przed czy po wojnie, lub w jej trakcie?Jej umieszczenie, tzn, po po prwaej stronie torów patrząc od dworca w kierunku Pilicy czyniło z niej fantastyczny punkt obserwacyjny mostów kolejowych.Czy ktoś coś z Tomaszowiaków lub kolejo fanów mógłby coś więcej na ten temat powiedzieć.W okresie kiedy ją oglądałem była ona niedostępna a i kolejarze niechętnie chcieli coś powiedzieć.
Liczba postów: 2,121
Liczba wątków: 247
Dołączył: Aug 2006
Reputacja:
1
Powiem ci że także się nad tym zastanawiałem. Jej masywna konstrukcja mogłaby spokojnie być flakturm dla działka 2 cm lub karabinów przeciwlotniczych. Niestety nie dowiedziałem się czy jest to konstrukcja przed czy powojenna.
"Bóg walczy po tej stronie, która ma lepszą artylerię" - Napoleon Bonaparte
Scale Model Warehouse Poland smwarehouse.pl
Liczba postów: 1,232
Liczba wątków: 95
Dołączył: Sep 2006
Reputacja:
1
Fidel dysponujesz jakimiś zdjęciami tego obiektu??Wtedy można by było pokombinować.
Jak Feniks z popiołów......
Liczba postów: 524
Liczba wątków: 83
Dołączył: Nov 2006
Reputacja:
0
Przykro mi nie posiadam.Liczę na osoby z Tomaszowa
Liczba postów: 28
Liczba wątków: 9
Dołączył: Jan 2008
Reputacja:
0
Witam Kolegów. Przeglądałem forum i znalazłem ten temat. Nie wiem czy to pomoże ale znalazłem taką stronke:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.wieze.geotor.pl/wieze_cisn/tomaszow_maz/tomaszow_m_kolej/tomaszow_maz_kolejowa.htm">http://www.wieze.geotor.pl/wieze_cisn/t ... lejowa.htm</a><!-- m -->
Foto i krótki opis
"Mam sto rąk. Sto sztyletów. Gdy chcę, sto ran zadam. Nie masz nikogo. Maszeruj Albo Giń"
Ja tam w betonie nie siedzę ale z linku który podał kobala wynika, ze wybudowali ja na początku lat 40-tych wtedy Niemcy nie myśleli o umocnieniu linii Pilicy bo to było nieomal centrum III Rzeszy. konstrukcja żelbetowa bo chyba ta technologia jest najszybsza i najtrwalsza. Natomiast nie wykluczone że zimą 45 roku wykorzystano ją do innych celów niż tylko nadanie odpowiedniego ciśnienia wody.
Pozdr MJ
W takim razie zwracam honor!
Pozdr MJ
Liczba postów: 28
Liczba wątków: 9
Dołączył: Jan 2008
Reputacja:
0
A może ktoś z was wie kto opiekuje sie tą wieżą? Mi jak do tej pory nie udało się ustalić. Mieszkam w tomaszowie, to może udalo by si więcej fotek zrobić. Np wnętrza i dachu. A najlepiej jakby mi ją udostępnili do alpinistyki
"Mam sto rąk. Sto sztyletów. Gdy chcę, sto ran zadam. Nie masz nikogo. Maszeruj Albo Giń"
Liczba postów: 524
Liczba wątków: 83
Dołączył: Nov 2006
Reputacja:
0
Pewnie podlega PKP i jej zarządowi nieruchomosci
Liczba postów: 102
Liczba wątków: 7
Dołączył: Aug 2006
Reputacja:
0
Jagodowy, otóż uprzejmie donoszę, że płaski dach zawsze musi miec minimalny spadek,ale ta sa procentowe wielkości,(po to zeby woda mogła spłynąc do wpustów na wode deszczową lub rynnę) wiec swobodnie mozna sie po nim poruszac i ustawiac. taka specyfika własnie dachu .płaskiego
eeM