Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Port w Łęczycy
#1
Wczoraj wertując "Przewodnik po "Łęczycy i regionie łęczyckim" (wybaczcie brak zapisu bibliograficznego, ale nie mam książki pod ręką) natknąłem się na nokautującą informację, że w okresie międzywojennym powstał pomysł by zbudować kanał łaczący Morze Czarne z Bałtykiem, a jednym z portów miała być...Łęczyca. Pomysł ponoć powrócił w latach Gierka. Podejrzewam, że skończyło się na szalonych planach, które pozostały tylko w sferze pomysłu. Może ktoś coś słyszał o tej sprawie?
Dajmy Polakom zwalczać się wzajemnie. Nie ma lepszej metody. Wskutek przyczyn politycznych sami eliminują spośród siebie tyle ważnych dla konspiracji figur, ile my nigdy nie moglibyśmy wytłuc [...]
SS-Oberführer W. Bierkamp
Odpowiedz
#2
Heh no powiem ci że koncepcja dosyć ciężkiego kalibru. Czemu akurat miano by budować port tutaj skoro można było spokojnie wykorzystać Wisłę ?

Waldiemu barki dokowałyby pod blokiem Smile
"Bóg walczy po tej stronie, która ma lepszą artylerię" - Napoleon Bonaparte
Scale Model Warehouse Poland smwarehouse.pl
Odpowiedz
#3
Wczoraj z kolei czytałem o porcie w Łodzi w planach budowy kanału Wisła - Warta ;-)
Dajmy Polakom zwalczać się wzajemnie. Nie ma lepszej metody. Wskutek przyczyn politycznych sami eliminują spośród siebie tyle ważnych dla konspiracji figur, ile my nigdy nie moglibyśmy wytłuc [...]
SS-Oberführer W. Bierkamp
Odpowiedz
#4
Fantastyką ostatnio się zajmujesz? ;-) Swoją drogą ciekawe pomysły.
Polak nie pyta ilu jest wrogów, tylko gdzie oni są!
Odpowiedz
#5
ot taka seria ciekawostek mnie zaatakowała Smile
Dajmy Polakom zwalczać się wzajemnie. Nie ma lepszej metody. Wskutek przyczyn politycznych sami eliminują spośród siebie tyle ważnych dla konspiracji figur, ile my nigdy nie moglibyśmy wytłuc [...]
SS-Oberführer W. Bierkamp
Odpowiedz
#6
Sprawa nie jest aż tak szalona na jaką wygląda.
Na początku lat dwudziestych ubiegłego wieku Ministerstwo Robót Publicznych przedstawiło projekt budowy kanału węglowego ze Śląska do Torunia i dalej Wisłą do Gdańska. Sprawę porzucono ze względu na długi czas budowy 10-15 lat i ogromne koszty
(J. Kiedroń : Uwagi nad obecną sytuacją gospodarczą „Przemysł i Handel”1924 z.39 )
Wysunięty przez Ministerstwo Robót Publicznych projekt kanału traktowano tak poważnie, że wzbudzał zażarte spory ze zwolennikami przygotowywanego przez Ministerstwo Kolei Żelaznych projektu budowy nowej linii kolejowej (T.Tillinger : Koleje i kanały w Polsce, „ Przegląd Techniczny” 1923 nr 34).
I tak zamiast kanału przebiega przez nasze województwo magistrala węglowa Śląsk - Porty .
Po II wojnie światowej powstała koncepcja budowy Kanału Centralnego, dla przerzutu wody z Wisły dla Śląska i Łodzi. Główną funkcją miało być zaopatrzenie w wodę, na drugim miejscu żegluga.
Pozdrawiam
Leszek
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości