29-04-2008, 23:47
Niestety, moja wiedza jest fragmentaryczna i niepełna.
Linie o których pisałem stanowiły zachodnią część kolejek cukrowni w Leśmierzu (prześwit 750 mm). W tej części najdłużej funkcjonował odcinek Sierpc-Leśmierz (jeśli dobrze pamiętam to jeszcze na początku lat siedemdziesiątych). Odcinek ten tracił swoje znaczenie wraz z wybudowaniem bocznicy normalno torowej (obecnie też nieczynna).
Wschodnia część tej kolejki cukrowniczej (prześwit 600 mm) powstała w ten sposób że najprawdopodobniej w latach 30(?) dobudowano linię łączącą Leśmierz z całym systemem kolejek gospodarczych między innymi z cukrownią Młyny pod Piątkiem, Bielawami, Sobotą, a może nawet z cukrownią „Irena” w Łyszkowicach. Część tej linii funkcjonowała do początku lat 80-tych.
Żadnej monografii tych kolejek gospodarczych nie spotkałem. Są to informacje szczątkowe z różnych źródeł. Część mam od ojca, brał udział w projektowaniu bocznicy normalno torowej.
Pozdrawiam
Leszek
Linie o których pisałem stanowiły zachodnią część kolejek cukrowni w Leśmierzu (prześwit 750 mm). W tej części najdłużej funkcjonował odcinek Sierpc-Leśmierz (jeśli dobrze pamiętam to jeszcze na początku lat siedemdziesiątych). Odcinek ten tracił swoje znaczenie wraz z wybudowaniem bocznicy normalno torowej (obecnie też nieczynna).
Wschodnia część tej kolejki cukrowniczej (prześwit 600 mm) powstała w ten sposób że najprawdopodobniej w latach 30(?) dobudowano linię łączącą Leśmierz z całym systemem kolejek gospodarczych między innymi z cukrownią Młyny pod Piątkiem, Bielawami, Sobotą, a może nawet z cukrownią „Irena” w Łyszkowicach. Część tej linii funkcjonowała do początku lat 80-tych.
Żadnej monografii tych kolejek gospodarczych nie spotkałem. Są to informacje szczątkowe z różnych źródeł. Część mam od ojca, brał udział w projektowaniu bocznicy normalno torowej.
Pozdrawiam
Leszek