Witam po dłuższej nieobecności
Dziś fot reportaż z wycieczki po Olechowie podczas wojny Litzmannstadt Verschiebebahnhof , uchwyciłem w obiektywie telefonu te obiekty które były wybudowane przez Niemców w latach 1940-1942 r. Rękami łódzkich żydów z getta , Polaków , Rosjan i Angielskich lotników. Największy dworzec kolejowy w europie został zbudowany według planu Otto przez dyrekcję kolei rzeszy w Poznaniu Reichsbahndirektion Posen. Większość torów położonych podczas wojny zostało wyprodukowano w zakładach Thysen i Hayingen w 1942 roku. Niemcy wybudowali również pobliską odlewnie betonu. Jeśli ktoś ma jakieś informacje , śmiało prosze pisać
Budynek , przypuszczam że kotłownia , do 1989 r przy budynku stała lokomotywa która robiła za kocioł , na froncie był napis z nazwą stacji.
Jakiś stary budynek , w czasach komunistycznych posterunek policji (raczej milicji. Milicji Obywatelskiej) X.
Pod resztkami farby widać jakieś stare niemieckie napisy
W środku
Wejście od drugiej strony , przedwojenna przedsionka
Schron SRL przy komendzie
Korytarz długi na około 50 m
za na końcu korytarza było takie same pomieszczenie jak w przedsionku i drugi korytarz też długi na 50 m.
Fotki znajdziecie na
http://www.bastion.website.pl/g/ls_ol.htm
Ktoś wie co to za obiekty przypominają podstawę flaka bo posiadają śruby u góry na dole właz a z boku drabinkę , przy torach znalazłem takie dwa , w lasku znalazłem wykopane jeszcze takie 4
Wieża Ciśnień
Jedna z trzech tego typu zbudowanych zbudowanych przez Dyrekcję Kolei Rzeszy w Poznaniu. Posiadała płaskodenny żelbetowy zbiornik o pojemności 500 m3.
Nad wejściem widoczny orzeł
Dziś fot reportaż z wycieczki po Olechowie podczas wojny Litzmannstadt Verschiebebahnhof , uchwyciłem w obiektywie telefonu te obiekty które były wybudowane przez Niemców w latach 1940-1942 r. Rękami łódzkich żydów z getta , Polaków , Rosjan i Angielskich lotników. Największy dworzec kolejowy w europie został zbudowany według planu Otto przez dyrekcję kolei rzeszy w Poznaniu Reichsbahndirektion Posen. Większość torów położonych podczas wojny zostało wyprodukowano w zakładach Thysen i Hayingen w 1942 roku. Niemcy wybudowali również pobliską odlewnie betonu. Jeśli ktoś ma jakieś informacje , śmiało prosze pisać
Budynek , przypuszczam że kotłownia , do 1989 r przy budynku stała lokomotywa która robiła za kocioł , na froncie był napis z nazwą stacji.
Jakiś stary budynek , w czasach komunistycznych posterunek policji (raczej milicji. Milicji Obywatelskiej) X.
Pod resztkami farby widać jakieś stare niemieckie napisy
W środku
Wejście od drugiej strony , przedwojenna przedsionka
Schron SRL przy komendzie
Korytarz długi na około 50 m
za na końcu korytarza było takie same pomieszczenie jak w przedsionku i drugi korytarz też długi na 50 m.
Fotki znajdziecie na
http://www.bastion.website.pl/g/ls_ol.htm
Ktoś wie co to za obiekty przypominają podstawę flaka bo posiadają śruby u góry na dole właz a z boku drabinkę , przy torach znalazłem takie dwa , w lasku znalazłem wykopane jeszcze takie 4
Wieża Ciśnień
Jedna z trzech tego typu zbudowanych zbudowanych przez Dyrekcję Kolei Rzeszy w Poznaniu. Posiadała płaskodenny żelbetowy zbiornik o pojemności 500 m3.
Nad wejściem widoczny orzeł
Wolę mieć jedną dywizję niemiecką przed sobą niż jedną dywizję francuską za sobą. Paton